Het ‘Marketing the Content‘ event begint om 9.30 uur en duurt tot ongeveer 18.00 uur.


Plenair: 9.30 – 9.45 uur – Opening dagvoorzitter

Het event wordt geopend door de dagvoorzitter. Het dagprogramma wordt besproken, de sprekers worden geïntroduceerd en er wordt een overview gegeven van de trends en ontwikkelingen op het gebied van content marketing.

Spreker: Arjan Burger – Eduvision

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Plenair 9.45 – 10.15 uur – Moeten merken gaan denken als uitgever?

Je leest het steeds vaker: bedrijven moeten meer gaan denken als uitgevers. Doen wat uitgevers doen: het publiek zoeken, binden, boeien en bedienen. In het digitale tijdperk is het immers essentieel om transparant te handelen en communicatie naar de kern te brengen. Maar is dit wel zo? Geldt dit voor elk bedrijf? Wat is er nodig om er succesvol mee te zijn en hoe pak je dit soort zaken aan?

Spreker: Peter Boots – Van de Inhoud

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Plenair 10.15 – 11.00 uur – Wat zijn de mogelijkheden van content curation?

Content marketing en content curatie is een belangrijk onderdeel van de marketingactiviteiten van online succesvolle organisaties. Het vinden, organiseren en delen van content is een belangrijk onderdeel binnen content marketing dat iedere organisatie structureel in het marketing-DNA moet verankeren. Wat de mogelijkheden van content curatie zijn en hoe u dit zelf effectief kunt toepassen, vertellen wij tijdens deze sessie. Aan de hand van pakkende voorbeelden en nuttige cases laten wij zien hoe u content marketing en content curation kunt organiseren.

Spreker: Fred van Dijk  – HowardsHome

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


contentstrategie-modellen”>Track 1: 11.15 – 12.00 uur – Inrichting: contentstrategie in 12 stappen 

Het bedenken van een contentstrategie is een van de meest leuke, nuttige en zelfs essentiële taken die je als contentprofessional kunt uitvoeren. Het bewijst je meerwaarde, het betrekt je manager bij wat jij aan het doen bent en het maakt de samenwerking met je collega’s makkelijker. Leer hoe je een complete contentstrategie maakt in 12 stappen.

Spreker: Erik Hartman – Hartman Communicatie

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 1: 12.00 – 12.45 uur – Klantcommunicatie en eisen aan content

Klanten worden kritischer. En nemen steeds meer factoren mee in hun aankoopbeslissing. Vaker en vaker checken ze al in de oriëntatiefase hoe ze straks worden ondersteund. Daarom is het credo: service is het nieuwe sales. Maar wat betekent dat voor je content? Werk met customer journeys, waarmee je inzicht krijgt in behoeften, wensen, verwachtingen en ervaringen van klanten op elk moment van het proces. Zo bepaal je welke content op welk moment via welk kanaal welk effect sorteert. En welke eisen je dan aan die content moet stellen. Voor én na het aankoopmoment. Boudewijn Bugter van onderzoek- en adviesbureau Customer Revolution neemt je mee door de theorie achter effectieve klantcommunicatie en de content die daarbij hoort.

Spreker: Boudewijn Bugter – Customer Revolution

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 1: 13.45 – 14.30 uur – Contentstrategie in de praktijk: modellen, formats en middelenmix

Tijdens deze sessie krijgt u nieuwe inzichten in hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle contentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over bedrijfsstrategie, marketingstrategie en de rol van content management hierin. U leert hoe u tot een goede contentstrategie kunt komen, welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste themaselectie en mediamix samenstelt en hoe u uiteindelijk grip houdt op de nieuwe contentgedreven organisatie.

Spreker: Rob Punselie – ContentKings

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 1: 14.30 – 15.15 uur – Contentcuratie en juridische aspecten

Een essentieel onderdeel van je inbound marketing strategie is het publiceren van content, die relevant is voor je ideale klant. Deze content kun je zelf ontwikkelen, bijvoorbeeld door het schrijven van informatieve blogartikelen. Je kunt ook relevante content uit andere bronnen verzamelen en deze geordend en voorzien van aanvullende tekst aanbieden aan je eigen volgers. Deze laatste methode wordt “content curatie” genoemd. Wat kan er en wat niet? Wat zijn de mogelijkheden en waar liggen de juridische grenzen?

Spreker: Marieke Neervoort -Solv Advocaten

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 1: 15.45 uur – 16.30 uur – Praktijkcase Aegon

Onderwerp: Praktijkcase content marketing Aegon.

Spreker: Dan Verhoeven – Brand Webbing

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


seo“>Track 2: 11.15 – 12.00 uur – Content Marketing en SEO

Contentmarketing is voor veel SEO-specialisten een belangrijk middel om links te verkrijgen en beter vindbaar te worden. Door het volgen van een stappenplan kan een optimaal resultaat worden behaald. Voor SEO kunnen met behulp van contentmarketing relevante, kwalitatieve links worden verkregen. Om dit te bereiken is een andere benadering nodig dan wanneer de nadruk ligt op het verkrijgen van social shares of verkeer.

Spreker: Tim Stierman – Liones

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 2: 12.00 – 12.45 uur – Content Marketing Campagnes

Als marketeer heb je, als het goed is, je handen vol aan het inspelen op alle technologische trends die de wereld van marketing de laatste jaren veranderd hebben. Mobile, tablets, Twitter, Facebook, weblogs; nieuwe kanalen in overvloed voor het bereiken of ‘beraken’. De mogelijkheden, oftewel de verpakkingen, van content zijn eindeloos. Denk aan whitepapers, video’s, casestudies, opinies, blogs, Twitter, nieuwsbrieven, en ga zo nog maar door. Hoe kom je tot een juiste aanpak en hoe creëer je succesvolle content campagnes?

Spreker: Bob Oord – Heliview

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 2: 13.45 – 14.30 uur – Praktijkcase Ziggo Contentmarketing

Onderwerp: Praktijkcase Ziggo – Klanten blij maken met super content

Ziggo heeft afgelopen jaar de klantenservice sectie op de website compleet vernieuwd met als doel klanten sneller en beter te kunnen helpen bij vragen over installeren, dagelijks gebruik of mogelijke problemen.  In deze praktijkcase laten we zien hoe we dit gedaan hebben, waar wij tegenaan gelopen zijn en wat klanten ervan vinden.  Onderwerpen die aan bod komen: content strategie, gebruikersonderzoek, website ontwerp, content organisatie en proces, SEO en sitestructuur.

Spreker: Lennaert Stuij – Ziggo

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Plenair 14.30 – 15.15 uur – B2B content en het ontsluiten ervan via verschillende online kanalen (keynote)

De verspreiding van de content wordt idealiter ondersteund door verschillende kanalen. Denk hierbij aan de eigen site, accounts op sociale platformen (LinkedIn, Facebook, Twitter), de nieuwsbrief en pr. Bedenk wel van tevoren of het kanaal past bij het gekozen onderwerp en de contentvorm. Hoe je dit kunt organiseren, waar je zoal op moet letten en hoe je dit hele ‘project’ door de organisatie krijgt, wordt uiteengezet door de volgende spreker.

Spreker: Marcel Molenaar – LinkedIn Benelux

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 2: 15.15 uur – 15.45 uur – Content maken doe je zo!

Waarom krijgt de ene Facebookpost 1200 likes en de andere 3? Waarom reageren mensen op sommige blogartikelen wel en op andere niet? Met welke simpele trucs zorg je ervoor dat een tweet meer clicks oplevert. De populair psychologische wetenschap van sterke content. Aan de hand van vele voorbeelden van Facebook posts, video en andere vormen van content worden tips uitgedeeld en engagement ontrafeld. Handig voor als je zelf aan de slag wilt, of content van bureaus moet beoordelen voor jouw community. Kortom: een basiscursus content maken. 

Spreker: Xaviera Ringeling – ContentChefs

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Track 2: 15.45 uur – 16.30 uur – Social media storytelling

Er wordt nog weinig aan brand building gedaan via social media. En dat terwijl social zich zo goed leent voor het opbouwen van echte betrokkenheid. Storytelling is daarin een krachtig middel. Ieder merk heeft verhalen in zich, je moet ze alleen weten te vinden. En snappen hoe je die verhalen geschikt kan maken voorsocial media. Tijdens deze presentatie geven we een kijkje in de wereld van ‘social storytelling’.

Sprekers: Ralph Poldervaart en Boris Alberda – Social Stories

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in

Welkom bij het programma van het grote content marketing congres 2014. Onderstaand vindt u een overzicht van het dagprogramma. Er wordt gestart door de dagvoorzitter, waarna de keynote speaker zijn opwachting maakt. Hierna vinden de twee tracks plaats waarna we rond 17.00 uur afsluiten. Na afloop is er een borrel waar genetwerkt kan worden. – See more at: http://www.inboundmedia.nl/event/#sthash.Vb7O9m7r.dpuf

Plenair: 16.45 – 17.15 uur – Blik op de toekomst: content marketing in het digitale tijdperk

Digitale media en dan met name sociale media hebben de laatste jaren gezorgd voor een enorme verschuiving in de manier waarop mensen informatie zoeken, nieuws consumeren en met elkaar communiceren. Vragen die beantwoord worden: Hoe gaan we om met deze veranderingen? Hoe ziet de inbound marketingtoekomst er uit? En hoe zal het proces van contentcreatie er uit zien in het digitale tijdperk?

Spreker: Edwin Vlems – MCB

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Plenair: 17.15 uur – 17.30 uur – Afsluiting dagvoorzitter

Na een inspirerende dag sluit de dagvoorzitter het programma af.

Spreker: Debbie Bernasco – Bernasco Communicatie

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


Plenair: 17.30 uur – 18.00 uur – Netwerkborrel

Na de afsluiting van het programma vindt de borrel plaats waar onder het genot van een hapje en een drankje naar hartenlust genetwerkt kan worden.

Terug naar hoofdmenu of schrijf hier direct in


SEO, internetmarketing, SEA, social media, zoekmachinemarketing, online leadgeneratie, blogpostings en community building zijn thema’s die steeds belangrijker worden en waar professionals hun licht over laten schijnen tijdens dit congres. Andere vragen die aan bod komen: Hoe komt u tot een goede contentstrategie? Hoe kunt u deze implementeren? Welke tools en instrumenten zijn hiervoor geschikt? Waar gaat contentmarketing heen de komende jaren? – See more at: http://www.inboundmedia.nl/event/#sthash.xXUres3e.dpuf

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad

Evenementenagenda

  1. Post HBO Contentstrategie

    18 January 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 21:00
  2. Branded Content Strategie (Cursus)

    15 February 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 18:00
  3. Cursus Content Marketing Management

    15 February 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 21:00
Ad
Ad

Terugblik MTC Event CMM Academy