Contentstrategie en Contentmarketing ( 3 dagen)

Traditionele marketing- en verkoopmethoden werken steeds minder goed. Vindbaarheid op internet wordt zodoende steeds belangrijker voor veel bedrijven en contentmarketing kan u hierbij helpen. De opleiding Contentstrategie en Contentmarketing gaat in op thema’s als: hoe ontwikkel ik een goede contentstrategie,  hoe kom ik tot een juiste themaselectie en mediamix? hoe breng ik de contentstrategie in lijn met de bedrijfsstrategie? En hoe geef ik uitvoering aan de contentstrategie?

Programma

Dag 1: Contentstrategie, Themaselectie en Mediamix

Tijdens deze dag leert u hoe u uw commerciële speelruimte inzichtelijk maakt, hoe u de informatiebehoefte van uw doelgroep goed in kaart kunt brengen, hoe u de concurrentie kunt analyseren en hoe u de verzamelde data kunt omzetten in goede managementinformatie. Tot slot leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle contentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over bedrijfsstrategie, marketingstrategie en de rol van content management hierin.

Dag 2: Leadgeneratie, Community Management en Marketing Automation

Tijdens deze dag leert u hoe u kunt bouwen aan een solide community, online portal of -platform. U krijgt inzicht in de principes van marketing automation, online leadgeneratie en het onderhoud en beheer van communities. U leert hoe u een webredactie kunt opzetten, hoe u de community kunt boeien en binden en hoe u dit structureel kunt inbedden in de organisatie.

Dag 3:  Implementatie Contentbeleid en Monitoring

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe beleid. U leert hoe u contentdoelstellingen opstelt, hoe u een webredactie opzet, hoe u om kunt gaan met taken en verantwoordelijkheden van het nieuwe contentteam, hoe u contentteam kunt managen, hoe u om kunt gaan met een CMS-systeem en bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. Verder leert u alle ins en outs van het monitoringproces.

Resultaat

Na afloop van de cursus bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw contentstrategie. U bent in staat om zelf tot een goede contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet wat de strategische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste themaselectie en mediamix kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe content-driven-organisation en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van contentstrategie, inbound concepten en contentmarketing.

Deelnemers

De cursus is bedoeld voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van contentstrategie en inbound marketing. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze studenten een marketingachtergrond, minimaal vier jaar relevante werkervaring en een HBO- of WO-diploma (of niveau). In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de cursus voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans ruime ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieen waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van contentmarketing, inboundconcepten, contentstrategie en online marketing. Deze mix van eigenschappen maakt de cursus voor u gegarandeerd van onschatbare waarde.

Investering

Uw investering voor deze cursus bedraagt EUR 1.750,- (ex BTW). In dit bedrag zijn inbegrepen: colleges, catering en literatuur. U verlaat de cursus met nieuwe kennis en inzichten over contentstrategie en contentmarketing en doet waardevolle contacten op tijdens de cursus.

Data

De cursus ‘Contentstrategie en contentmarketing’ gaat binnenkort weer van start in Utrecht. De colleges duren van 14.30 uur tot 17.30 uur en van 18.00 uur tot 21.00 uur. (informeert u naar de eerstvolgende startdatum via 030-2270497).

Cursuslocatie

De locatie waar de colleges plaatsvinden is Utrecht.

Inschrijven

Als u wilt deelnemen aan deze cursus, kunt u zich hier aanmelden.

Brochure aanvragen?

U kunt hier de bijbehorende brochure downloaden.

Als incompany boeken?

Wilt u deze cursus als incompany boeken? Dat kan. Neem direct contact met ons op om uw wensen kenbaar te maken.


Ook interessant 

Training Contentstrategie & Content Marketing

Cursus Contentstrategie & Content Marketing

Training Content Marketing & Online Marketing

Marketing The Content Event

Cursus Contentcreatie & Contentproductie

Cursus Online Marketing & Content Management

 


Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad

Evenementenagenda

  1. Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven (Masterclass)

    November 2
  2. Branded Content Strategie (Cursus)

    November 9 , 15:00 - December 7 , 18:00
  3. Cursus Content Marketing Management

    November 9 , 15:00 - December 7 , 21:00
  4. Post HBO Contentstrategie

    18 January 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 21:00
Ad

UBS: Online Executive Learning

Terugblik MTC Event CMM Academy