Online Marketing & Content Management (3 dagen)

Om uw contentstrategie goed uit de verf te laten komen, heeft u een scala aan online marketingtools tot uw beschikking. Welke tools het meest effectief voor u zijn en hoe deze het beste kunt inpassen in uw online strategie, leert u tijdens deze praktische cursus Online Content Marketing. Tijdens de cursus krijgt u in vogelvlucht nieuwe praktische kennis over online marketing, leadgeneratie en contentmarketing.

Programma

Dag 1: Online content marketing (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert hoe u welke trends en ontwikkelingen er gaande zijn op het gebied van content marketing. U leert hoe u tot een content strategie kunt komen, hoe u aan themaselectie kunt doen en hoe u een online mediamix kunt samenstellen. U leert voorts hoe u met persona’s kunt werken, hoe u hiermee kunt bouwen aan een solide community, online portal of kennisplatform. U leert hoe u een webredactie kunt opzetten, hoe u de community kunt boeien en binden en hoe u dit structureel kunt inbedden in de organisatie.

Dag 2: Online leadgeneratie & community management (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert u hoe u diverse online marketing tools kunt inzetten om invulling te geven aan uw online contentstrategie en uw bereik op een relevante manier te verhogen. U krijgt o.a. uitleg over online leadgeneratie en digital marketingcampagnes. U krijgt tot slot inzicht in de principes van marketing automation en het onderhoud en beheer van communities.

Dag 3: Implementatie en effectiviteit contentbeleid (college 5)

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie klaarmaakt voor de implementatie van het nieuwe contentbeleid. U leert hoe u contentdoelstellingen opstelt, hoe u een webredactie opzet, hoe u systemen met elkaar kunt integreren maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? U leert tot slot aan de hand van diverse best practices hoe toonaangevende bedrijven op een succesvolle wijze een contentstrategie hebben geïmplementeerd en geïntegreerd.

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan zowel het online marketingbeleid als de  contentstrategie. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste marketingstrategie en online mediamix kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe content-driven-organisation en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van contentstrategie, inbound concepten en contentmarketing.

Deelnemers

De cursus is bedoeld voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van online marketing en content management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze studenten een marketingachtergrond, minimaal vier jaar relevante werkervaring en een HBO- of WO-diploma (of niveau). In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die cursus voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans ruime ervaring als consultant, marketingdirecteur,  strateeg of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieen waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van online marketing, social media, contentmarketing, inboundconcepten, en crm. Deze mix van eigenschappen maakt de cursus voor u gegarandeerd van onschatbare waarde.

Investering

Uw investering voor deze cursus bedraagt EUR 1.750,- (ex BTW). In dit bedrag zijn inbegrepen: colleges, catering en literatuur. U verlaat de cursus met nieuwe kennis en inzichten over online marketing en content management en met waardevolle nieuwe contacten.

Data

De cursus gaat binnenkort weer van start in Utrecht. De colleges duren van 14.30 uur tot 17.30 uur en van 18.00 uur tot 21.00 uur. (informeert u naar de eerstvolgende startdatum via 030-2270497).

Cursuslocatie

De locatie waar de colleges plaatsvinden is Utrecht.

Inschrijven

Als u wilt deelnemen aan deze cursus, kunt u zich hier aanmelden.

Als incompany boeken?

Wilt u deze cursus als incompany boeken? Dat kan. Neem direct contact met ons op om uw wensen kenbaar te maken.


Ook interessant

Training Contentstrategie & Content Marketing

Cursus Contentstrategie & Content Marketing

Training Content Marketing & Online Marketing

Marketing The Content Event

Cursus Contentcreatie & Contentproductie

Cursus Online Marketing & Content Management


Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad

Evenementenagenda

  1. Cursus Content Marketing Management

    May 17 , 15:00 - June 15 , 21:00
  2. Post HBO Contentstrategie

    October 12 , 15:00 - December 14 , 21:00
Ad

UBS: Online Executive Learning

Terugblik MTC Event CMM Academy