Algemeen, Online Marketing, Storytelling

Branded Content: Building strong brands met POEM

1 270

Merken zetten diverse media in om hun merk te laden en het op te bouwen tot een sterk merk. Dr. Marnix van Gisbergen van de NHTV University of Applied Sciences deed onderzoek naar welk effect de inzet van paid, owned en earned media (POEM) heeft op het merkbeeld van acht merken.

Onlangs presenteerde Dr. Marnix van Gisbergen de belangrijkste resultaten van zijn onderzoek naar het effect van de inzet van paid, owned en earned media tijdens het LBL-event, ter ere van de lancering van de LBL-jaargids.

Consistent merkbeeld

Klanten zoeken naar consistentie in het merkbeeld dat hen getoond wordt. Content, context en personalisatie worden steeds belangrijker in content marketing. Dat betekent ook dat de afstemming tussen (de marketeers van) de diverse paid, owned en earned media noodzakelijk is. Wat de advertentieafdeling doet moet stroken met wat de social media-afdeling en het marketingteam naar buiten brengen en dat moet kloppen met hoe de klantenservice, het webcareteam of medewerkers op de winkelvloer klanten te woord staat.

Controle op je merkbeeld

Waar binnen content marketing steeds meer belang gehecht wordt aan earned media (veelal social), blijkt uit onderzoek van onder meer dr. Marnix van Gisbergen dat de inzet van een combinatie van paid en owned media het beste werken in het neerzetten van een consistent merkbeeld. Als merk heb je paid en owned media in eigen hand, terwijl earned media disruptive kan werken op je merkbeeld. Je hebt over earned media immers geen controle…

Bron: Lobke Heisen – LBL

About the author / 

LBL
LBL

LBL is een content marketingbureau in Arnhem dat merken helpt verhalen te vertellen. LBL ontwikkelt en produceert magazines, online media en videos.. Meer informatie over LBL vindt u hier.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad

Evenementenagenda

  1. Leer een Powerful Contentmarketingplan Schrijven (Masterclass)

    November 2
  2. Branded Content Strategie (Cursus)

    November 9 , 15:00 - December 7 , 18:00
  3. Cursus Content Marketing Management

    November 9 , 15:00 - December 7 , 21:00
  4. Post HBO Contentstrategie

    18 January 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 21:00
Ad

UBS: Online Executive Learning

Terugblik MTC Event CMM Academy