Algemeen, Content Marketing, Content Strategie, Inbound Marketing, Storytelling, Video

Content Bootcamp: Storehouse, handige visual storytelling app

1 730

Met weemoed denk ik terug aan vorige week… toen onze bootcamp contentmarketing in Berlijn nog maar net begon. Met een bijzondere club nieuwsgierige en leergierige mensen vertrokken we naar Berlijn om vervolgens met een hele dropbox vol contentplannen, ervaringen, foto’s en video’s weer terug te reizen.

Ad

Maar wat doe je vervolgens met al die beelden? Een van de opties hebben we direct op de terugweg maar uitgevoerd, namelijk Storehouse.

Met Storehouse maak je een visual story van 50 items zoals teksten, foto’s en video’s. Video’s kunnen een maximale lengte hebben van 30 seconden. Je maakt een Storehouse met je iPhone of iPad (nu alleen nog Apple). Video’s inkorten kan niet rechtstreeks in Storehouse, daarvoor heb je een andere app nodig zoals , Gravie of bijvoorbeeld Spark.

Heb je je visual story eenmaal gepubliceerd dan kun je het overal bekijken. Ook op je computer in de vorm van een soort onepager met heel veel grote foto’s en video’s. Als je ‘m wilt embedden maakt hij er een soort samenvatting van en natuurlijk kun je het ook delen via je sociale kanalen.

Bekijk hier ons voorbeeld:

Op Storehouse zelf vind je ook heel veel voorbeelden van anderen. Zoals recepten in de vorm van een stappenplan.

Ik ben benieuwd naar jullie Storehouses.

Bron: Carlijn Postma – Bind Academie

About the author / 

Carlijn Postma
Carlijn Postma

Carlijn Postma is ondernemer. Ze is eigenaar van The Post, een bureau voor contentcommunicatie. Daarnaast is ze oprichter van Bind Academie; waarmee ze workshops en incompany trainingen op het gebied van strategie, social media en contentcreatie geeft. Ook is Carlijn auteur. Ze is schrijver van het boekje ‘Zakelijk twitteren voor beginners’ (2010) en ‘Ik.nl’ (2011). Recent is haar nieuwe boek ‘contentmarketing in 60 minuten’ verschenen. Als spreker vindt ze het leuk om mensen te inspireren en hen vooral praktische handvatten te geven waarmee inspiratie direct kan worden omgezet naar concrete toepassingen in de praktijk. In haar webshop www.bind.nl vind je dan ook veel handige hulpmiddelen en werkboeken voor communicatievraagstukken anno nu. Haar hart gaat sneller kloppen van nieuwe ontwikkelingen, veranderingen op het gebied van nieuwe media en communicatie en dat deelt ze heel graag. Meer informatie over Carlijn Postma en Bind Academie vindt u hier.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad
Ad

UBS: Online Executive Learning

Terugblik MTC Event CMM Academy