

Op de hoogte blijven van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van content marketing? Download dan nu een van onze white papers of e-books of abonneer u op onze wekelijkse nieuwsupdate
De voordelen van een gepersonaliseerde website
Goede content is een belangrijke factor of een bezoeker converteert of niet. Aan de hand van de juiste messaging besluit een bezoeker een aanvraag te doen voor een demo of een product aan te schaffen. Echter zijn niet alle bezoekers hetzelfde. Dit heeft tot gevolg dat content geen eenheidsworst kan zijn. Verschillende typen bezoekers hebben behoefte aan verschillende content. Maar hoe is dit te realiseren? Een gepersonaliseerde website of chat bied een oplossing.
Stem informatie af op de doelgroep
Na het creëren van een goede doelgroep definitie wordt vaak begonnen met content creatie. Hoewel dit een goede aanpak is, is het belangrijk om te realiseren dan binnen de doelgroep er verschil in behoefte is qua informatie. Een grotere organisatie vindt bijvoorbeeld informatie over ondersteuning belangrijk terwijl een kleinere organisatie meer gericht is op de prijs. Hoewel beide bedrijven binnen de doelgroep vallen hebben zij toch echt andere behoefte qua informatie voorziening. Het personaliseren van de website naargelang de karakteristieken van het bezoekende bedrijf bied hierbij uitkomst. Laat zien wat relevant is voor de desbetreffende bezoeker en leidt deze naar het punt van conversie.
USP’s en doelgroep
Vaak beschikt een product of dienst over meerdere USP’s (unique selling points). De reden waarom organisaties een service of product kopen kan behoorlijk verschillen. Dit kan voor complexiteit zorgen in de propositie; waar gaan we ons op richten? En voor wie is dat dan? Welke sub doelgroepen sluiten we dan mogelijk buiten? Personalisatie bied bij dit dilemma uitkomst. Per sub doelgroep is het mogelijk de website aan te passen naargelang hetgeen wat hen beweegt tot conversie.
Wilt u weten welke marketing opleiding bij u past?
Personaliseer op verschillende eigenschappen van de bezoeker voor hyper personalisatie
In de vorige punten heb ik met name over verschillende informatie stromen en USP’s gesproken. Dit zijn uiteindelijke triggers die bezoekers bewegen. Echter is het personaliseren van een website op verschillende eigenschappen een manier om tientallen verschillende versies van de website te genereren. Op deze manier is hyper personalisatie mogelijk. Uit eerdere statistieken blijkt dat dit conversie verhoogt met maarliefst 74%.
Een gepersonaliseerde website zelf realiseren
Het personaliseren van een website hoeft niet moeilijk te zijn. Met een duidelijke doelgroep definitie en een hulpmiddel zoals Klue is het voor elke organisatie binnen handbereik. Met deze how-to is website personalisatie binnen een uur geregeld.
Bron: De voordelen van een gepersonaliseerde website
Auteur: Ruud Buijserd
Evenementenagenda
Branded Content Strategie (Cursus)
March 14 , 15:00 - April 11 , 18:00Post HBO Contentstrategie
March 14 , 15:00 - May 23 , 21:00
Het belang van lokaliseren in content marketing
31 December 2018 By CMM Content MarketingEen (business) snapchat geofilter maken in 6 stappen
12 December 2018 By Jeroen HuynenWhitepaper Branded Content & Merkstrategie
11 December 2018 By CMM Content Marketing
Bouw in 8 stappen je eigen content marketingplan!
14 February 2017 By Andre BisschopVijf veelgemaakte contentmarketing fouten: maak ze niet!
24 October 2016 By Michiel Noij
Nieuw Contentmodel: van awareness naar loyalty!
15 August 2016 By LBLDe verschillen voor B2C en B2B in contentmarketing!
23 June 2015 By Supair Marketing
Terugblik MTC Event CMM Academy
Categories
- Algemeen (378)
- Big data (18)
- Commercieel (24)
- Content Curatie (44)
- Content Management (154)
- Content Marketing (316)
- Content Strategie (273)
- Downloads (15)
- Inbound Marketing (196)
- Marketing Automation (92)
- Online Leadgeneratie (148)
- Online Marketing (199)
- Search (64)
- Social Media (114)
- Storytelling (79)
- Vacatures (3)
- Video (12)
Leave a reply