Algemeen, Commercieel, Inbound Marketing

Learning innovation from the best !

0
kpn innovatie

Op donderdag 5 maart vindt de kennistour Business Development en Innovatie van Utrecht Business School plaats. Tijdens deze tour door de randstad leren deelnemers op een interactieve manier van drie top bedrijven over hun business development & innovatie strategie. Er wordt een bezoek gebracht aan KPN, Ministerie van Infrastructuur en Waterschappen en Greenchoice.

Tijdens deze kennistour staat het thema innovatiemanagement centraal. Een gedegen innovatie strategie is essentieel om te overleven in deze tijd van jonge frisse startups. Maar hoe pak je zoiets aan? Dat is de vraag die centraal staat deze dag. In een authentieke ‘schoolbus’ wordt een groep professionals ingeleid bij KPN, Ministerie van Infrastructuur en Waterschappen en Greenchoice.

Organisatie transformeren

Melvin Streefkerk en zijn team houden zich bezig met de manier van innoveren binnen de grote KPN organisatie. Volgens Melvin brengt dit verandering met zich mee op het gebied van mind-set, cultuur, de manier van (samen-)werken en de activiteiten die KPN onderneemt. “Ik vind het een heel boeiend concept om de organisatie te transformeren naar deze nieuwe manier van werken en denken, met alle ups en downs die dat met zich meebrengt. Het is op papier vaak vrij ‘gemakkelijk’ uitgewerkt, maar in de praktijk leidt zoiets vaak tot best wat weerstand.”, aldus Streefkerk.

Topbedrijven

Naast het bezoek aan KPN, wordt er ook een bezoek gebracht aan het Ministerie van Infrastructuur en Waterschappen en energiemaatschappij Greenchoice. Rob Massuger is Innovatiemanager bij Greenchoice. Hij werkt aan innovaties die klanten helpen om hun energierekening laag te houden. En natuurlijk zo ook een actieve bijdrage te leveren aan meer duurzame energie. Bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterschappen krijgen deelnemers een kijkje in de keuken van de innovatiestrategie bij Rijkswaterstaat. Jan Willem van Dijk en Sonja Karstens delen hun kennis in een sessie van 1 ½ uur.

Leestip: Meer informatie over de kennistour Business Development & Innovatie

 Klik om meer te lezen

Unieke setting

Veel organisaties zijn zoekende naar een goede innovatie strategie. “Het werkt ontzettend inspirerend om een kijkje in de keuken te nemen bij bedrijven die al veel ervaring hebben met het opzetten en uitvoeren van een innovatiestrategie,” aldus Michiel Noij van Utrecht Business School. Volgens Noij zorgt de setting in de bus “voor een open sfeer die doorgaans zorgt voor goede discussies, creativiteit en uiteindelijk een optimaal leerresultaat.” Deelnemers zijn vaak aangenaam verrast door de (leer) ervaringen van de bedrijven die bezocht worden.

Kennistours

Utrecht Business School organiseert het hele jaar door kennistours binnen verschillende thema’s: brand management, verandermanagement, business development, product management en HR-analytics. Meer informatie over deze kennistour vind u hier.  De volledige agenda vind u hier.

About the author / 

CMM Content Marketing
CMM Content Marketing

Content Marketing Management (CMM) is het online platform voor content marketeers in Nederland met up-to-date informatie over content marketing, inbound media, content strategie, community management, content curatie en online marketing trends, ontwikkelingen, kennis en inzichten. U kunt lid worden van de CMM community door u te abonneren op een van onderstaande social media channels.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad

Evenementenagenda

  1. Cursus Content Marketing Management

    April 16 , 15:00 - May 14 , 21:00
  2. Branded Content Strategie (Cursus)

    May 14 , 15:00 - June 18 , 18:00
  3. Post HBO Contentstrategie

    May 14 , 15:00 - July 16 , 21:00

Terugblik MTC Event CMM Academy