Algemeen, Content Marketing, Content Strategie, Downloads, Online Leadgeneratie, Storytelling

Whitepaper: Content Mapping als basis van je contentstrategie

2 1841

<p style=”text-align: justify;”>De nieuwe wervelwind: Content Marketing. In dit whitepaper leg ik de content mapping methode uit als basis voor je contentstrategie. Met de sterke opkomst van content marketing komt er steeds meer behoefte aan gestructureerde, heldere werkwijzen om het optimale rendement uit content marketing te halen. Ik geloof er sterk in dat alles begint bij een goede content mapping. In dit whitepaper…

 Leer je wat content mapping is en waarom het zo belangrijk is voor je content strategie
 Leer je wat persona’s zijn en welke rol ze spelen bij het maken van een content map
 Leer je hoe een typische buying cycle er uit ziet
 Leer je wat een content grid is en hoe je er mee moet werken
 Laat ik met een voorbeeld zien hoe je aan de slag kunt gaan met content mapping
 Ontdek je wat die apen er nou precies mee te maken hebben!

Ad
Ben je er klaar voor? Iedere week een nieuw blog-item svp! De halve online marketingwereld gaat haast blindelings mee in de hype van content marketing. Ieder bedrijf begint blogs en whitepapers de wereld in te gooien. Bij marketingafdelingen worden ‘content-teams’ samengesteld. Belangrijkste target? Iedere week minimaal één nieuw blog! Of iets in die richting. Zonder eerst een visie of strategie te formuleren, wordt begonnen met het schrijven van blogs en whitepapers. Content-teams hebben op maandagochtend om half elf de wekelijkse meeting. ‘Heeft iemand nog een idee voor een blog item voor volgende week?’

En hier wordt het vaak moeilijk. Het probleem is vaak dat er geen strategie is geformuleerd. Er is geen plan. En ja, dat is echt een probleem. Want net als bij social media (de vorige ‘hype’ in online marketing) duikt steeds nadrukkelijker het ROI-spook op. Wat kost dat allemaal, die content schrijven? En wat levert het eigenlijk op? De ROI van content marketing is notoir moeilijk te bepalen, maar ik kan je één ding beloven. Je zult nooit de optimale ROI halen als je content team te werk gaat als een stelletje eindeloos typende apen. Wat? Eindeloos typende apen? Een content team vol eindeloos typende apen Voor ik iemand beledig: ik wil niet beweren dat ook jouw content team bestaat uit eindeloos typende apen. Of dat jij er zelf een bent. Maar ervaring leert dat er heel wat eindeloos typende apen door content marketingland lopen.Het idee is even simpel als absurd: Geef een aap een typemachine en een onbeperkte hoeveelheid tijd. Als de aap maar lang genoeg de tijd heeft, zal hij vroeg of laat het volledige werk van Shakespeare typen.

DOWNLOAD HIERONDER HET VOLLEDIGE WHITEPAPER

About the author / 

Jeroen Huynen
Jeroen Huynen

Jeroen zorgt er als inbound marketingspecialist voor dat de kennis in uw organisatie optimaal wordt ingezet om uw doelgroep te bereiken. Hij creëert een heldere contentstrategie en zorgt voor een doelgerichte implementatie, volledig gericht op meer bezoekers, leads én klanten. Meer informatie over Innercrowd vindt u hier.

2 Comments

  1. martine 25 March 2016 at 14:37 -  Reply

    Dank voor de white paper content mapping

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ad

Evenementenagenda

  1. Post HBO Contentstrategie

    18 January 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 21:00
  2. Branded Content Strategie (Cursus)

    15 February 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 18:00
  3. Cursus Content Marketing Management

    15 February 2018 , 15:00 - 15 March 2018 , 21:00
Ad

UBS: Online Executive Learning

Terugblik MTC Event CMM Academy